LOGO SiteSuccess Blue mobiel

header kunst van SEO

SiteSuccess Blog

Artikelen, handleidingen en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van SEO, Internet Marketing en Joomla.

Profiteer jij al van Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf: de opvolger van Google Places Zakelijk

Google mijn bedrijf startpagina

Google Mijn Bedrijf (Google My Business) is de opvolger en samenvoeging van Google Places Zakelijk en Google+ Lokaal. Hiermee schept Google de broodnodige duidelijkheid rondom de lokale Google+ vermeldingen. Duidelijkheid die er lange tijd niet was. Alleen al de vele termen die in omloop waren, zorgden voor veel verwarring. Die verwarring is nu gelukkig verleden tijd.

Tegelijkertijd met de lancering van Google Mijn Bedrijf zijn er ook verschillende nieuwe features aan toegevoegd. Kortom, een hele vooruitgang!

 

De voordelen van Google Mijn Bedrijf

  • Een overzichtelijk dashboard waar je alle belangrijke onderdelen kunt bekijken en aanpassen
  • Meer inzichten in de statistieken van je Google Mijn Bedrijf pagina
  • Google Maps Business View beter belicht
  • Goede integratie met de mobiele versie
  • Ook niet-lokale Google+ pagina’s kunnen profiteren van Google Mijn Bedrijf
  • Biedt MKB bedrijven volop kansen om zich online te profileren

Hoe maak je een Google Mijn Bedrijf pagina aan?

Om een Google Mijn Bedrijf pagina aan te maken ga je naar https://www.google.com/business/

Bestaande lokale Google+ bedrijfspagina’s worden overigens automatisch overgezet naar Google Mijn Bedrijf.

 

Google Mijn Bedrijf: 3 typen (lokale) bedrijven

Je hebt de keuze uit 3 typen Google Mijn Bedrijf pagina’s. Belangrijk dat je het juiste type kiest.

Google mijn bedrijf 3 typen

Winkelpui: bijvoorbeeld een hotel, restaurant of winkel. Dus een vaste locatie waar je klanten naar toe komen.

Servicegebied: bijvoorbeeld een loodgieter of een accountant. Kies voor dit type als je ook (of altijd) naar je klanten toe gaat. Je kunt in de editor aangeven hoe groot je servicegebied is.

Merk: bijvoorbeeld een sportclub of een product. Dit is de niet-lokale versie van Google Mijn Bedrijf.

 

De onderdelen van Google Mijn Bedrijf

Als je ingelogd bent in jouw Google Mijn Bedrijf account zie je de volgende onderdelen.

Google mijn bedrijf dashboard nieuw

1. Bedrijfsgegevens, inclusief editor

Hier kun je je bedrijfsgegevens invoeren en bijwerken.

2. Delen

Hier kun je foto’s, links en updates delen via Google+.

3. Insights

Hier zie je de statistieken van je Google Mijn Bedrijf pagina. Om alle statistieken te zien, klik op "Bekijk inzichten".

Zichtbaarheid: je ziet hier zowel het aantal weergaven als het aantal kliks.

Betrokkenheid: je ziet hier de reacties op je berichten, +1’s, aantal keren dat een bericht bekeken of gedeeld is.

Publiek: je ziet hier het aantal nieuwe volgers en het aantal nieuwe volgers per land.

Houd er rekening mee dat Google alleen de statistieken met voldoende gegevens toont.

4. Reviews

Hier zie je een overzicht van de reviews (beoordelingen) van je klanten. Tevens kun je hier reageren op reviews.

Overige onderdelen

  • Google Analytics toevoegen aan je dashboard
  • Google AdWords koppelen aan je dashboard
  • Een Hangout starten

Tips van Google over het succesvol delen en communiceren

Google stimuleert het delen en communiceren met je klanten. En helpt daarbij ook een handje middels onderstaande tips.

Tips Google mijn bedrijf

 

Verder lezen?

Vragen?

Heb je een vraag? Stel ‘m gerust via onderstaand reactieformulier.

 

Waardeer dit blogbericht:
7
Hoog ranken in Google
Google search string parameters: handig voor inter...

Reacties 2

 
Gast - Karel op woensdag 12 november 2014 13:18

Hoi Maurice,

Duidelijk artikel! Hoe zou jij het gebruik hiervan aanraden voor een webshop?

Hoi Maurice, Duidelijk artikel! Hoe zou jij het gebruik hiervan aanraden voor een webshop?
Maurice Lehr op woensdag 12 november 2014 16:36

Hai Karel,

Dank je :-)
Ik raad je aan om in ieder geval een Google Mijn Bedrijf bedrijfspagina aan te maken. Er vanuit gaande dat je je producten verstuurt door heel Nederland, het servicegebied ook op die manier instellen. En verder je bedrijfspagina zo goed mogelijk vullen en uiteraard je website optimaliseren. Heb je dit artikel al gelezen: http://www.sitesuccess.nl/Blog/lokale-zoekopdrachten Daar staan nog veel meer tips hoe je optimaal lokaal gevonden kunt worden.

Succes!

Vriendelijke groeten, Maurice

Hai Karel, Dank je :-) Ik raad je aan om in ieder geval een Google Mijn Bedrijf bedrijfspagina aan te maken. Er vanuit gaande dat je je producten verstuurt door heel Nederland, het servicegebied ook op die manier instellen. En verder je bedrijfspagina zo goed mogelijk vullen en uiteraard je website optimaliseren. Heb je dit artikel al gelezen: http://www.sitesuccess.nl/Blog/lokale-zoekopdrachten Daar staan nog veel meer tips hoe je optimaal lokaal gevonden kunt worden. Succes! Vriendelijke groeten, Maurice
Already Registered? Login Here
Gast
woensdag 19 december 2018

Zoekmachinemarketing Bureau SiteSuccess.nl  | SEO & Internet Marketing

Maurice Lehr  |  Koperslagershoek 18  3981 SB Bunnik  |  T: (030) 260 08 10  |  E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Privacyverklaring