LOGO SiteSuccess Blue mobiel

header kunst van SEO

SEO-consult

SEO advies analyseU wilt beter gevonden worden in de zoekmachines, maar u weet niet hoe? Met een SEO-consult van SiteSuccess weet u dat wel. Een helder en deskundig advies geheel toegespitst op uw eigen website.



 

Inhoud

Wat houdt een SEO-consult in?

Het SEO-consult bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Intakegesprek. Daarbij komen o.a. de volgende zaken aan de orde: Wat heeft u al gedaan op zoekmachine optimalisatie gebied? Wie zijn uw concurrenten? Op welke zoekwoorden (keywords) wilt u gevonden worden? Wat wilt u bereiken?
  • SEO-analyse. Grondige analyse van alle belangrijke zoekmachine optimalisatie aspecten van uw website.
  • Praktisch rapport met de resultaten van de analyse, verbeterpunten (ook HOE te verbeteren), toelichting en stappenplan/priotisering.
  • Adviesgesprek. Tijdens dit gesprek wordt het rapport uitvoerig met u besproken en toegelicht.
  • Met deze informatie gaat u zelf aan de slag. Heeft u tussentijds vragen, dan helpt SiteSuccess u graag verder. Deze service is bij de prijs inbegrepen.
  • Afsluitende check. Op een afgesproken moment controleert SiteSuccess  of de verbeterpunten effectief zijn doorgevoerd en geeft indien nodig nadere suggesties.

SEO-analyse: analyse van techniek, content en links

De SEO-analyse is een belangrijk onderdeel van het SEO-consult.

De SEO-analyse bestaat uit de onderstaande onderdelen:

  1. Analyse van de structuur van de website. Een goede structuur is de basis van SEO en een voorwaarde om goed gevonden te worden.
  2. Technische analyse van de website. Kan Google alle pagina’s bereiken en indexeren.
  3. Analyse van de content. Is er voldoende unieke en relevante content (teksten en afbeeldingen). Zijn belangrijke keywords op een natuurlijke manier verwerkt in de teksten. Is er sprake van duplicate content (dubbele content).
  4. Onpage analyse: zijn onder andere page titles, metadescriptions, URL’s en headings voldoende geoptimaliseerd.
  5. SEO health van de website: zijn er obstakels of doen zich andere SEO problemen voor. Welke factoren staan de vindbaarheid van de website in de weg.
  6. Globale check van de usability (gebruiksvriendelijkheid) van de website. Het gaat met name om navigatie, consistentie en helderheid van de website. Dit heeft indirect ook weer invloed op de vindbaarheid.
  7. Kwaliteit en kwantiteit van backlinks (links van andere websites) en interne links.
  8. Globale SEO concurrentieanalyse. Hoe presteert de website qua SEO in vergelijking met concurrenten.

 

Zoekmachinemarketing Bureau SiteSuccess.nl  | SEO & Internet Marketing

Maurice Lehr  |  Koperslagershoek 18  3981 SB Bunnik  |  T: (030) 260 08 10  |  E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.